8 beneficii surprinzătoare ale flatulenței!

    Unii oameni se simt jenati cand vorbesc despre ea, dar flatulența este un rezultat normal al unui sistem digestiv sănătos și un bun indicator al bunăstării noastre.

      În medie, am flatula aproximativ de cinci până la 10 ori pe zi.
Anumite alimente ne fac să flatulam mai mult, în special carbohidrații complecși, cum ar fi fasolea, cartofii dulci, ovăzul și grâul. Alimentele pline de valoare nutritivă pot duce deseori la un miros mai puternic.
 

Sursa foto dqweek.com

   

Aici sunt opt motive pentru care ar trebui sa faceți asta și să-i acordați atenție.

  1. Reduce balonarea. Cea mai obișnuită cauză a balonării este acumularea de gaze în intestin. Asta-i drept! Disconfortul cauzat de senzația de plin, strâns, care face ca pantalonii sa fie mai strâmți, ar putea fi doar pentru ca trebuie să flatulați. Nu vă țineți!
  2. Vă ajută să echilibrați dieta. Toată lumea are un intestin unic și noi toți consumăm alimente în mod diferit. Dacă experimentați o alimentație sau o dietă noua, flatulența este un bun indicator al echilibrului sau dezechilibrului . Prea multă carne roșie, de exemplu, are de obicei un miros puternic, neplăcut, în timp ce carbohidrații complecși tind să producă cantități mai mari de gaz cu un miros mai neutru.
  3. Poate ușura durerea abdominală. S-ar putea să nu fie potrivit să o faceți în fiecare situație, dar dacă o țineți, mai ales dacă aveți mult gaz în intestin, poate provoca distensie intestinală, care cauzează durere.
    Dacă simțiți că trebuie să flatulați, dar nu puteți, încercați ușor să vă masați stomacul pentru a provoca circulația gazului prin intestin.
  4. Dacă vă țineți poate fi rău pentru colon. Reținerea gazului poate exacerba hemoroizii. Cea mai bună cale este să o lăsăm să iasă în mod natural.
  5. Inhalarea flatulenței poate avea beneficii. Acest lucru suna urat, dar un studiu de la Universitatea din Exeter, a constatat ca expunerea la cantități mici de hidrogen sulfurat (pe care intestinul nostru le produce în timpul digestiei) poate preveni deteriorarea mitocondriala a celulelor noastre. Acest lucru ar putea preveni accidente vasculare cerebrale, boli de inima și artrita, printre altele.
  6. Flatulența ne spune despre sănătatea noastră. Acordați atenție gazului pe care îl eliminați în fiecare zi. Este frecvent? Are miros puternic? Există vreo durere? Flatulența poate fi un semn de avertizare timpurie pentru o serie de probleme de sănătate. Dacă aveți orice durere sau modificări pronunțate în flatulența dvs., care nu credeți că sunt legate de dietă, ar fi bine să vă vedeți medicul.
  7. Diagnosticarea alergiilor alimentare. Unele alergii alimentare ne determină să avem o flatulență severă, și acest lucru este, cu siguranță, cazul intoleranței la lactoză, potrivit News Medical Today , ca și în cazul bolii celiace. Dacă aveți o creștere notabilă în flatulența, după consumarea anumitor alimente sau grupuri de alimente, consultați-vă medicul; există teste foarte simple care vă pot spune dacă ar trebui să evitați acele alimente.
  8. Vă simțiți bine! Ar trebui să recunoaștem cu toții: Este bine să eliminăm gazul care stă în abdomenul nostru și ne deranjează.


Încă jenant?

Dacă credeți că eliminați prea mult gaz și că ați exclus orice problemă medicală, atunci există lucruri mici pe care le puteți face pentru a reduce cantitatea de gaz pe care o produceți, potrivit WebMD . Puteți mânca mai lent și puteți evita băuturile carbogazoase și îndulcitorii artificiali. Reduceti cantitatea de lapte și faceți exerciții fizice. Trecerea gazului este un semn important că sistemul dvs. digestiv funcționează așa cum ar trebui.

 

Sursa

loading...

Lasă un răspuns