Păr fragil sau subțire? Includeți acești 6 nutrienți în dietă și scăpați de probleme

Aveți zilnic probleme cu sănătatea părului? Probabil ați încercat totul, de la șampoane scumpe, vizite la salon, măști speciale de păr, etc.

 Vă simțiți ca și cum ați pierde din ce în ce mai mult par? Da, stresul poate juca un rol semnificativ aici, dar mai este un factor vital. Nu vă pierdeți speranța, deoarece există o modalitate de a avea un păr mai bun și pentru asta, tot ce aveți nevoie este o dietă adecvată.

Da, este atât de simplu, pentru ca părul să fie sănătos, aveți nevoie de o dietă bună. Dacă includeți unele alimente în dieta obișnuită, veți obține un scalp sănătos.

Citiți mai departe, pentru a afla care elemente nutriționale vitale trebuie să le includeți în dieta dvs., pentru a combate înrăutățirea și căderea părului.

6 nutrienți pe care ar trebui să îi includeți în dieta dumneavoastră

1. Siliciu

Ar trebui să știți că siliciul este un nutrient vital pentru păr. Conform anumitor studii, terapia cu siliciu ajută la încetinirea căderii părului.

 În plus, se spune că siliciul organic adăugat în șampon, poate stimula creșterea părului nou, asigură rezistență, luciu și strălucire.

Oxidul de siliciu se găsește în coaja castraveților, ardeilor roșii și verzi și cartofilor, de asemenea în ovăzul brut și mugurii de fasole.

2. Proteina

Ar trebui să știți că părul este format în majoritate din proteine. Prin urmare, pentru a stimula creșterea părului, este vital să aveți o dietă bogată în proteine.

Suplimente care pot ajuta sunt lecitina, drojdia de bere și germenii de grâu. De asemenea, puteți consuma fructe de mare și fasole.

3. Vitamina B

De obicei, căderea părului se întâmplă din cauza dietei slabe în vitamina B, în special, vitamina B6, acid folic, biotină și inozitol împreună cu mineralele zinc, magneziu și sulf.

Vitaminele care sunt esențiale pentru creșterea părului sunt vitamina B3 – niacina și vitamina B5 – acid pantotenic.

4. Vitamina E

Un alt nutrient important care vă poate ajuta în creșterea părului este vitamina E. Ar trebui să consumați alimente bogate în vitamina E, zilnic, pentru a observa rezultatele. Astfel de alimente sunt uleiul de măsline, avocado, semințe și nuci.

5. Fier

Deficitul de fier , adică anemia, se numără printre cele mai frecvente cauze ale căderii părului. Fierul are un rol crucial în producerea hemoglobinei, aceasta este partea din sânge care transportă oxigenul la țesuturile și organele corpului.

Când hemoglobina este la un nivel normal, sănătos, oxigenul este corect dispersat. Acesta este momentul în care scalpul obține un flux bun de sânge, care va promova și stimula creșterea părului.

Trebuie să consumați alimente cum ar fi cerealele integrale, legumele cu frunze verzi, ouă, fructe uscate, cum ar fi cireșe, stafide și spirulină.

6. Zinc

Trebuie să știți că zincul are un rol vital în multe funcții ale corpului, cum ar fi echilibrul hormonal și reproducerea celulară. Aceste funcții influențează creșterea părului.

De asemenea, acest nutrient gestionează glandele care se atașează la foliculii de păr. Prin urmare, în cazul nivelului scăzut de zinc, foliculii devin slabi, ceea ce duce la căderea și destrămarea firelor.

Pentru a rezolva această problemă, trebuie să mâncați alimente bogate în zinc. Astfel de alimente sunt stridiile, fructele de mare și nucile.

 Căderea părului din cauza stresului

Este foarte bine cunoscut faptul că stresul poate duce la pierderea părului. Prin urmare, aveți nevoie de un anumit tip de activitate pentru a face față stresului. Puteți medita sau face yoga. Gășiți ceea ce este mai bine pentru dvs. și faceți acest lucru.

De asemenea, puteți obține aceste substanțe nutritive sub formă de suplimente, dar pentru aceasta este mai bine să vă consultați medicul. Medicul vă va oferi suplimentele și dozele adecvate. Acum este ușor să ai păr frumos, tot ce trebuie să faci este să mănânci mâncare sănătoasă.

 

*Conținutul acestui articol este doar pentru informare și nu se dorește a fi un substitut pentru sfatul medicului. Pentru un diagnostic corect, vă recomandăm să consultați un medic specialist.

Deeper Health Perspectives

loading...

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *